Autumn in Perth.. April 2013.

Hari 1: Kami tiba di Perth International Airport jam 5.25pagi waktu tempatan. Selepas check keluar, kami menghubungi pengangkutan yang sepatutnya membawa kami ke Hotel (sepengetahuan kami, itulah yang patut dilakukan). Rupanya, bas yang dimaksudkan, kaunternya ada di luar (unlike Melbourne - arrangement nya lain sedikit). Kami menunggu bas yang dimaksudkan berhampiran dengan kaunter.

Setiba di hotel, kami cuba untuk check in awal, sayangnya, bilik belum ready. Kami berlepakan di lobi hotel (dan keluar membeli breakfast). Kami berjaya check in lebih kurang jam 11.00pagi. Selepas berehat sebentar lebih kurang jam 2.00petang, kami keluar dari bilik hotel. Kami menuju ke Lebenase Restaurant untuk kebab yang pertama. Selepas makan, kami mangambil Free CAT (bas - central area transit) ke Horbour Town.

CAT terdapat 3 jenis - red, yellow, blue. Dengan route yang berbeza.

Kami ber'shopping di Horbour Town sehingga jam 6.00pm.  Dan pulang ke hotel.

Hari ke-2:
Kami menunggu bas persiaran di hadapan hotel seawal jam 7.00pagi. Tepat pada masanay, bas muncul dan kami dibawa ke tempat yang dijanjikan.

Pertama, Caversham Wildlife Park yang menempatkan kangaroo, koala dan perbagai jenis binatang.

Perjalanan diteruskan kemudian ke "Sand Boarding Adventure".

Selepas tu, kami dibawa menikmati lobster di kilangnya. Harga sehidangan lobster ialah AUD65.

Kami order fish and chips.. it's cheaper..... :)

Seteruskan menyaksikan keajaiban Pinnacles.

dan menjelang jam 7.30malam, kami pulang ke hotel penginapan.

Hari ke 3, Kami memulakan pagi seperti biasa jam 7.15pagi. Tentative hari ini, kami akan melawat seluruh bandar Perth, dan terus ke Fremantle.

Tiba di Fremantle lebih kurang jam 11.00pagi.

Singgah di Kailis' yang famous itu di Fremantle.

Fish and Chip yang kami nikmati di Kailis'.

Dari Fremantle, boleh juga menaiki Keretapi selain dari Bas untuk pulang semula ke Perth.

Tapi kami memilih Cruise.

Pejalanan menakiki Cruise dari Fremantle ke Perth mengambil masa 1jam 15minit.

Hari ke 4, it's a day to go back.. Goodbye Perth.. hope to see you again..