Melbourne Day 1 - Sept 2012

Kami akhirnya membuat keputusan untuk ke Melbourne sebagai percutian tahun ini selepas beberapa sesi diskusi dan mesyuarat meja bulat dibuat..hihi..  Tiket untuk percutian unexpected ini kami tempah pada awal bulan august 2012 (which is quit late).  Walaubagaimanapun, thank you to our tour agent, cit travel & tours yang menempahkan pakej kami di sana.

Perjalanan mengambil masa 7 jam setengah dari Kuala Lumpur International Airport ke Tullamarine International Airport.  Kami tiba jam 7.30am (waktu Melbourne).  Selepas melepasi proses imegresen (yang agak mendebarkan..huhu), kami melepasinya tanpa masalah (Alhamdulillah).  Kami menuju ke perkhidmatan telefon percuma untuk menghubungi "supir" yang sepatutnya menjemput kami hari itu.

Perjalanan dari lapangan terbang ke hotel mengambil masa dalam setengah jam.  Tiba di hotel (IBIS HOTEL), kami membuat early check in jam 9.00am.  Alhamdulillah..dipermudahkan..  Setelah berehat dalam 1/2 jam, kami memulakan free & easy journey ke bandar Melbourne bermula dengan breakfast.

Restoren/Cafe berlabel halal pertama yang kami jumpa ialah Cafe Mimo, terus singgah untuk b'fast.

Seterusnya, kami tiba di Victoria Library yang tak berapa jauh.

Kami mengambil tram percuma mengelilingi bandar Melbourne.

menggunakan perkhidmatan City Circle.

Singgah sebentar di Stadium Etihad.

Waterfrontvenues, Melborune.

Antara tempat2 yang sempat dilawati hari pertama..

Eureka tower.

Restoran Nelayan - dinner

balik hotel........

1. Nmpak laid back aja bandar melbourne ni ya..? x pernah sampai lagi ke sini...

2. melbourne..... peaceful place...